|
Tussen het studeren door kreeg ik opeens een wild plan, en daar ben ik dus ook maar gelijk aan begonnen. Dit is het begin, een aluminium strip met twee
Luxeon Stars er op, dat zijn enorm felle LEDs. De alu strip is hun broodnodige koellichaam.
|
  |
  |
|
Dit is een overzichtje van het paneel dat links van het stuur in het dashboard komt. Het biedt onderdak aan drie schakelaars, waarmee ik de lichten kan bedienen.
Tevens gaat automatisch het stads- en dimlicht aan als ik de motor start, en alles gaat uit als ik de motor weer uitzet. Lang leve de microcontroller, handig klein dingetje.
|
  |
  |
|
...En dit is het paneeltje dat gaat komen te "leven" in de bobbel boven de klokkenwinkel. In het midden het LCD waar Winamp en andere programma's statistieken
op mogen gaan tonen, de knoppen aan weerszijden zijn voor backlight- en contrast instelling.
|
  |
  |
|
Het rechter deurpaneel. Uiteindelijk heb ik besloten beide deurpanelen helemaal opnieuw te bouwen in plaats van alleen de rechter en de linker slechts aan te passen, maar eerst
wilde ik even deze foto laten zien, zodat je een idee kan krijgen van hoe het uiteindelijk gaat worden.
|
  |
  |
|
Nog een keer het deurpaneel. Duidelijk is te zien hoe dik het paneel is op sommige plaatsen. Dit is om genoeg ruimte te maken voor de speakers, en
uiteraard om het kaartenvakje groot genoeg te maken om er daadwerkelijk ook kaarten in te kunnen doen ;-)
|
  |
  |
|
De scharnierpunten voor de motorkap. Ik heb de volledige voorbalk moeten vervangen, en dat was gelijk een pracht gelegenheid om deze punten, de bumpersteunen en de
voorschermen los te halen en roestvrij te maken. Het gele kleurtje is de primer die na de menie is aangebracht.
|
  |
  |
|
En dit is dan de nieuwe voorkant, prachtig op zijn plaats gelast. Alle onregelmatigheden zijn al weggeslepen, anti-roest maatregelen genomen, en vervolgens...
zwart geschilderd! In de linkeronderhoek zie je dat ik ook de motorkapophanging zwart heb gespoten, zodat het allemaal netjes hetzelfde er uit ziet.
|
  |
  |
|
Nog een keer de nieuwe voorbalk, maar dan vanuit een iets andere hoek. Zoals je kan zien heb ik dit werk zeker niet afgeraffeld:
het zilver-grijze kleurtje is zinkspray tegen het roesten, het gele is primer, en het zwarte is verf. Daarna nog een mooi laagje tectyl er overheen, zodat de
roest voorlopig niet meer terugkomt (hoop ik dan...)
|
  |
  |
|
Zoals ik al eerder heb gezegd, heb ik besloten beide deurpanelen opnieuw op te bouwen in plaats van alleen de rechter, aangezien ik ze niet mooi
symmetrisch kreeg. Op deze manier gaat het allemaal al een heel stuk beter. Dit zijn beide panelen, voor een deel bewerkt met polyester en glasvezel, en een
eerste laag polyplamuur.
|
  |
  |
|
In mijn kruistocht tegen de roestduivel heb ik gelijk ook de motorruimte flink aangepakt. Schrik niet te hard, het blijft niet zo.
|
  |
  |