Home | | Het Verhaal | | Foto's | | Tutorials | | Links | | Changelog | | English |
Waarom al deze moeite?Het verhaal achter dit project
Het verhaal begint een paar jaar geleden, op het moment dat ik mijn eerste auto blind kocht van een kennis van een vriend van mij.
Ik zat op een avond aan de bar van de studentenvereniging, toen hij vroeg wie er nog een auto wilde hebben voor een kratje bier.
De auto was nieuw gekocht door de vader van mijn vriend, maar na een aantal jaar verkocht aan de jongen waarvan ik hem uiteindelijk heb gekocht, omdat men vond dat ze een nieuwere auto konden gebruiken. De reden dat de vorige eigenaar de auto weer wilde verkopen, is omdat hij met ijsel rechtdoor was gegleden in een bocht, en uiteindelijk een elektriciteitshuisje heeft geraakt. De voorkant was flink gedeukt, en vanwege de lage dagwaarde betekende dat een economisch total loss. Voor mij maakte dat weinig uit, want ik was vaag op zoek naar een auto om wat aan te kunnen sleutelen. Dit was een mooie kans.
De koop was binnen een paar dagen telefonisch geregeld, en er werd afgesproken dat de auto naar mij toe werd gebracht. Omdat de auto op zich nog goed was,
is de auto dus een paar weken later van de andere kant van het land naar mij toe gereden.
Omdat de algehele conditie van de eerste auto behoorlijk hard achteruit ging in de 5 jaar sleutelen (ondanks droog onderdak), ben ik na mijn afstuderen op zoek gegaan naar een vervanger. Ik had hierbij een kleine wensenlijst opgesteld. Ten eerste moest het een 3-deurs zijn, zodat ik alles van de oude auto kon overschroeven op de nieuwe. Daarnaast moest er minder roest op de auto zitten, we willen hem per slot van rekening graag helemaal in nieuwstaat terugbrengen. Als laatste moest er een wat zwaardere motor in zitten, liefst een 1700cc. Deze wensen zag ik vervuld in een metallic grijze 340 1.7 DL, die sinds 2 juni 2007 mijn eerste echt rijdende auto is (de eerste, witte, heeft in die 5 jaar slechts 16km gereden...). De Volvo340 is een geweldige auto om aan te sleutelen, omdat hij nog relatief eenvoudit is in vergelijking tot andere (jongere) auto's. Je kan dus gewoon nog lekker vies worden en sleutelen in plaats van RSI ontwikkelen omdat je druk bezig bent met het gecomputeriseerde motormanagement systeem, waar een of andere kleine fout in is geslopen. Omdat ik nog niets van auto's wist behalve dat ze reden toen ik de auto kocht, ben ik lid geworden van de Volvo300club, waar genoeg mensen aanwezig zijn die wel kennis hebben van de auto. En daarbij is het gewoon een gezellige groep mensen van verschillend pluimage, wat voor een hoop lol zorgt op het forum en de meetings. Het grootste deel van de site is geweid aan foto's van mijn werkzaamheden, maar er staan ook enkele tutorials van wat meer universele en kleinere mods op. Ook zijn er foto's van evenementen waar ik geweest ben. Veel plezier op de site! |